Waarom je gemberthee moet drinken in de herfst, en het beste recept om hem te maken

Gember is niet meer weg te denken in de moderne keuken, zijn smaak is pittig en verfrissend.

Maar gember is ook ongelooflijk gezond.

Gebruik het ook in thee je zult versteld staan van de goede eigenschappen.

1. Gember versterkt het immuunsysteem
De actieve verbindingen van gember, genaamd gingerolen en gingerdiol, hebben sterke antibacteriële, antischimmel en antivirale eigenschappen.

Gember stimuleert ook het vermogen van het lichaam om infecties volledig natuurlijke wijze te stoppen, zodat het een zeer goede behandeling is bij griep en verkoudheid.

2. Gember bezit ontstekingsremmende eigenschappen
De krachtige anti-inflammatoire verbindingen in gember voorkomen heel wat  kwalen en verzachten de pijn in gewrichten en spieren als gevolg van ontsteking.
Chronische ontsteking is ook  verbonden met diabetes, auto-immuunziekten, cardiovasculaire ziekten, artritis, longziekten en Alzheimer.

3. Gember stimuleert ook de hersenen
Het dagelijks gebruik van gember zal de cognitieve vaardigheden en het geheugen verbeteren.
Het is zeer nuttig bij vrouwen van middelbare leeftijd.

Gember neemt ook de mentale mist weg en ontspant de overactieve geest.

4. Gember bevordert de bloedsomloop
Gember bevordert een goede doorbloeding omdat het strijdt tegen de markers van hart-en vaatziekten, zoals hoge cholesterol of hoge bloeddruk.

Gember bestrijdt ook de arteriële plaque, een kleverige combinatie van calcium en vetstoffen die wordt afgezet op de bekleding van de aderwand.

Deze afzetting hindert de doorbloeding.

Daarom kan gesteld worden  dat gember succesvol is in het voorkomen van een hartaanval of een beroerte.

5. Gember verbetert de spijsvertering
De gingerolen en shogaol in gember bevorderen de spijsvertering en verbeteren de opname van voedingsstoffen.
Zo zal de inname van gember helpen om constipatie, misselijkheid, maaglesies, krampen, diarree en braken te vermijden.

6. Gember heeft preventieve  eigenschappen tegen kanker
Door zijn sterke anti-ontsteking eigenschappen, is gember zeer goed als preventie tegen kanker.

Zoals geweten zijn ontstekingen vaak een voedingsbodem voor kanker.

Hoewel geen enkel voedingsmiddel een garantie biedt om geen kanker te krijgen, is gember samen met kurkuma een uitstekend middel om ontstekingen te bestrijden en daarmee schakel je alweer een risicofactor uit.

Hoe meer risicofactoren je uitschakelt......

Hoe maak je gemberthee, hier volgt eerst een basisrecept?

Ingrediënten:

• 4 -6 dunne plakjes rauwe gember
  • 1/2 Liter water
  • Onbewerkte biologische honing (optioneel)
  • een kleine kom

Bereidingswijze:

• Giet het water in de pan en breng het aan de kook.
  • Voeg  er vervolgens de gember aan toe.
  • Zet het vuur lager en kook gedurende 10-15 minuten.
  • Verwijder vervolgens de pan van het vuur en giet de thee in je kopje.
  • Voeg naar smaak honing toe.

Hou je van het totaalpakket en wil je genieten van een ideale kruidencombinatie?

Klik dan hier voor een recept die je gezondheid een boost heeft, en een geducht wapen is tegen winterkwalen.

Meer info over  thee: soorten, gezondheidsvoordelen en meer vind je op thee.startpagina.nl

Bron: healthylifevision.com